CURSOS I TALLERS

Des de la Fundació Miquel Martí i Pol es vetlla per donar a conèixer l’autor i l’obra a través del seu llegat i els espais vitals de la ruta literària, d’una forma lúdica i rigorosa, i es fomenta la creació interdisciplinària amb la literatura com a eix central amb tallers especialitzats. Amb tot plegat, es potencia la reflexió, la crítica i es posa en valor l’experiència vital de cadascú.

Fem haikus i el nostre primer llibre!

Què és i què es fa?

Taller de creació de poesia basat en els haikus, les estrofes d’origen japonès de tres versos. L’activitat es divideix en dues parts. La primera amb la descoberta dels haikus de Miquel Martí i Pol, a través dels quals coneixem què és un haiku i l’estructura mètrica que té, i es donen les eines i el guiatge necessari perquè els alumnes creïn la seva pròpia seqü.ncia de textos. La segona part de l’activitat es focalitza en la correcció dels haikus i la preparació per a la impressió artesana amb la impremta expressa del taller i amb màquina d’escriure. El resultat és l’obtenció d’un poemari propi en format vertical que els alumnes es poden emportar a casa.

Lloc i durada

Al centre (a qualsevol aula), o a la seu de la Fundació Miquel Martí i Pol (Roda de Ter, Osona). L’activitat dura 2 hores. Es pot esmorzar entremig.

Logística

L’activitat es fa amb grups d’aula. Si a l’aula hi ha més de 15 alumnes els haikus es faran amb parelles o amb grups per assegurar la impressió dels reculls. El material l’aporta la Fundació Miquel Martí i Pol.

Nivells educatius

L’activitat s’adapta a les necessitats de cada centre i als diversos nivells educatius de cicle mitjà i superior l’Educació Primària i d’Educació Secundària.

Objectius

· Descobrir què és un haiku.
· Apropar-nos a l’obra de Miquel Martí i Pol.
· Crear poesia amb consells i guiatge.
· Escriure un recull de poemes propis.
· Emportar-se un poemari vertical a casa.

Dir poemes en veu alta!

Què és i què es fa?

Taller de recitació de poesia. Un/a professional dóna les eines i les tècniques imprescindibles i necessàries perquè els usuaris aprenguin a dir i recitar poesia d’una forma clara i ben dita. Es parteix de diversos poemes de Miquel Martí i Pol i es treballa a través de jocs, en grups i de forma individual. El resultat final és l’aproximació de l’usuari amb el fet poètic, amb la figura i obra de l’autor i amb la rapsòdia.

Lloc i durada

Al centre (a qualsevol aula), o a la seu de la Fundació Miquel Martí i Pol (Roda de Ter, Osona). L’activitat dura 2 hores. Es pot esmorzar entremig.

Logística

L’activitat es fa amb grups d’aula. La Fundació facilita un recull de textos per recitar. En acabat, si el centre ho vol, els alumnes es poden gravar recitant els poemes treballats.

Nivells educatius

L’activitat s’adapta a les necessitats de cada centre i als diversos nivells educatius de cicle mitjà i superior l’Educació Primària i d’Educació Secundària.

Objectius

· Descobrir què és la rapsòdia.
o Apropar-nos a l’obra de Miquel Martí i Pol.
· Aprendre tècniques de recitació amb bons consells i guiatge.
· Dir poesia en veu alta i experimentar-ne la sonoritat.
· Comprendre els poemes recitats.

Ens gravem? Dir poemes en veu alta!

Què és i què es fa?

Taller de creació de rapsòdia basat en textos rellevants de Miquel Martí i Pol, com “L’Elionor”, “He heretat l’esperança”, “Collarets de llum”, “El poble” o “Ara és demà”.

L’activitat es divideix en dues parts. La primera amb la descoberta dels textos poètics de Miquel Martí i Pol, a través dels quals ens endinsarem en l’univers humà i gaudirem de l’experiència poètica. Un/a professional donarà les eines necessàries per fer una bona lectura en veu alta dels textos i guiarà l’alumnat en el món de la rapsòdia. La segona part de l’activitat correspon a la gravació dels textos a l’estudi de gravació de Ràdio Roda també amb el guiatge d’un/a tècnic.

El resultat és l’obtenció d’un recull de textos ben recitats per l’alumnat, en format disc o en un llapis de memòria, per escoltar a qualsevol ordinador o dispositiu mòbil.

Lloc i durada

A la seu de la Fundació Miquel Martí i Pol i a Ràdio Roda (Roda de Ter, Osona). L’activitat dura 2 hores i mitja. Es pot esmorzar entremig.

Logística

L’activitat es fa amb grups d’aula. Si a l’aula hi ha més de 15 alumnes els poemes es llegiran en parelles o en grups reduïts per assegurar la gravació d’una bona tria. En cas que el centre educatiu disposi de contacte amb una ràdio local o un estudi de gravació, l’activitat es podria fer al municipi del centre.

Nivells educatius

L’activitat s’adapta a les necessitats de cada centre i està pensada per a cicle mitjà i superior l’Educació Primària, per a Educació Secundària, Batxillerat i Estudis Superiors.

Objectius

· Descobrir què és l’art de recitar.
· Apropar-nos a l’obra de Miquel Martí i Pol.
· Ser rapsodes amb consells i guiatge.
· Crear un recull de poemes recitats.
· Emportar-se un poemari de Miquel Martí i Pol recitat per l’alumnat.

Fundació Miquel Martí i Pol
© Tots els drets reservats
fundació miquel martí i pol
fundació miquel martí i pol